До новин

Дослідження ДАРТ: звідки українці беруть натхнення на подорожі

Перед початком нового туристичного сезону 2022 року у Державному агентстві розвитку туризму провели аналіз джерел інформації, на які покладаються сучасні мандрівники перш ніж запланувати свої подорожі.

Згідно з дослідженням, проведеним у 2021 році, насамперед наші громадяни беруть до уваги поради друзів та родичів, що мешкають в Україні. Наступним дієвим інструментом для планування мандрівок вважають соцмережі. На третьому – поради друзів та родичів, які мешкають за кордоном. На четвертому – YouTube контент про мандрівки, на п'ятому – вибір без вибору, оскільки це робочі, бізнес поїздки. А закривають топ-6 телепрограми, присвячені подорожам.

Серед 30% опитаних респондентів, які обрали соцмережі як головну допомогу при прийнятті рішення щодо подорожі, найпопулярнішим джерелом інформації виявився Facebook. Що старші люди, то частіше його використовують. Якщо серед людей віком 15-24 таких лише 31%, то у категорії 35-44 їх уже 84%, а у категорії 55-64 – 87%.

Ситуація діаметрально протилежна із Instagram. Ним, як інструментом для планування подорожей, користується насамперед молодь: віком від 15 до 25 років – 84%, віком від 25 до 34 – 58%, віком 55-64 – всього 22%.

Що ж до месенджерів, які останніми роками виконують також функцію соціальних мереж з різноманітним контентом, тенденції відрізняються за віковим показником. Viber частіше використовують люди старшого віку (10% у віці 15-24 та 29% у віці 65-70). Telegram – навпаки (21% у віці 15-24 та 15% у віці 65-70).

Найменш популярними при прийнятті рішень щодо мандрівок виявились Tik Tok та Twitter. Наші співвітчизники поки майже не використовують їх для того, щоб надихатися на нові подорожі. Втім, Tik Tok є популярнішим, ніж Twitter, а надто – серед молоді.

Голова Державного агентства розвитку туризму України Мар'яна Олеськів зазначає, що зібрані аналітичні дані цілком підтверджують: діджитал реклама і промо є основним шляхом для заохочення подорожувати до тієї чи іншої локації.

«Минулого року ми розпочали масштабну діджитал промокампанію внутрішнього туризму в Україні серією відеороликів та банерної реклами, охопивши близько 30 мільйонів українців. Таке ж велике охоплення маємо по іноземній аудиторії – десятки мільйонів людей побачили український туристичний продукт і приїхали до України. Наше завдання на новий сезон – стимулювати подорожі Україною ще більше», – заявила очільниця ДАРТ.

Нагадаємо, згідно з даними опитування, проведеного на замовлення ДАРТ, 56% українців, плануючи свій відпочинок за кордоном, скористалися допомогою надавачів туристичних послуг – туроператорів та турагенств. Самостійно свої мандрівки планували 44%.