Назад до новин

Гемблінг може стати важливим рушієм у розвитку туризму: про що цього тижня говорили на форумі Україна 30?

11.3.2021

10 березня 2021 року в межах Всеукраїнського Форуму «Україна 30. Культура. Медіа. Туризм» відбулася панель «Мандруй Україною. Розвиток туризму в Україні». До обговорення першочергових кроків у галузі на 2021 рік доєдналася також Голова Державного агентства розвитку туризму України Мар’яна Олеськів.  

Фото: Укрінформ

Поговорили, зокрема, про розроблення Державної цільової програми розвитку внутрішнього та в’їзного туризму «Мандруй Україною», яку представила Заступниця Міністра культури та інформаційної політики Лариса Петасюк. Вона також згадала про чинники, які необхідно врегулювати задля розвитку туризму в Україні.

«Відсутність державної підтримки розвитку туристичної галузі, недостатність системи управління галуззю, незадовільний стан туристичних об'єктів, зокрема, культурної та природної спадщини. Низький рівень інформаційного супроводження туристичної діяльності. Це ті чинники, які ми дослідили, та які необхідно врегулювати», - зазначила Петасюк.

Фото: Укрінформ

За її словами, у світовому ВВП туризм займає близько 10 %. Однак в Україні його частка складає лише 3 % і проблемою є недостатня конкурентоспроможність галузі, тому надзвичайно важливим є її реформування. Першим кроком на шляху до цього стане ухвалення нового Закону «Про туризм», над створенням якого працювали протягом останнього року. Під час панельної дискусії Голова підкомітету з питань туризму та курортів Комітету ВРУ з питань гуманітарної та інформаційної політики Дмитро Нальотов розповів про головні інновації Законопроекту. Зокрема, наголосив на важливості запровадження пільгового оподаткування готелів та визначення в’їзного туризму пріоритетним на цей рік.

«Велику увагу ми приділяємо проєктам розвитку та стратегічному плануванню в галузі туризму, як на місцевому рівні, так і на національному. Тепер це не будуть типові програми «про все». Це будуть програми з аналітикою, з проблематикою, які підкріплені реальним проєктним менеджментом, строками та виконавцями. А найголовніше – вони будуть підкріплені фінансами та ресурсами для їхнього створення. Бо ми плануємо створити цільові фонди на місцевому рівні, які будуть наповнюватися з туристичного збору та інших джерел співфінансування», – заявив Нальотов.

Зі слів депутата, закон готовий до першого читання й вже періодично з'являється у порядку денному Верховної Ради.

На форумі Перший заступник міністра захисту довкілля та природних ресурсів Богдан Боруховський розповів про плани збільшення туристичного потоку до Чорнобилю. Він наголосив, що до суспільства необхідно донести той факт, що подорожувати зоною відчуження абсолютно безпечно.

«Завдання інфраструктури – це, звичайно, питання номер №1. Ми говоримо про подвоєння туристичного потоку до зони відчуження і хочемо дійти до цифри в мільйон туристів на рік, тому під це повинна бути вся інфраструктура: місця харчування, проживання, контрольно-пропускні пункти, фіззахист. Ми зможемо точно сказати коли це станеться після того, як вирівняється ситуація з обмеженнями, пов'язаними з коронавірусом, але, безумовно, це найближчі плани», –  зазначив Боруховський.

Фото: Україна 30

Важливим рушієм у розвитку туристичної галузі може стати гемблінг. Директор з маркетингу компанії First.ua Станіслав Стояцький переконаний, що масштабні комплекси казино є тим магнітом, який привабить іноземних туристів з «повними» гаманцями. Унаслідок цього кошти, які надійдуть до бюджету, можна буде використати на відновлення інфраструктури, туристичних об'єктів, навчання персоналу тощо.

«Держава отримує податки, відрахування, приватний капітал інвестує в розвиток цього чергового магніту для туристів. Ми б хотіли, щоб усі учасники ринку працювали в легальному полі, щоб держава допомогла нам правильно розвиватися, про участь справа не йде. Якщо держава повинна інвестувати в розвиток або підтримку історичних пам'яток, то в нашому випадку це повністю лежить на плечах приватних інвесторів, від держави вимагається просто правильно все регламентувати й управляти. Ресурси, які ми, як гральна індустрія, вкладаємо у свій власний розвиток можуть бути спрямовані на розвиток туристичних напрямків й інфраструктури», – підкреслив Стояцький.

Свою підтримку щодо легалізації казино висловив і засновник компанії «Storm International» Майкл Боттчер, який зауважив, що в нас є всі можливості для створення, так би мовити, європейського Лас-Вегасу. Коли Боттчер у 2019 році почув, що в Україні будуть легалізувати гральний бізнес, у його планах була побудова кількох готельно-курортних комплексів у Києві та околицях. Це б створило близько 4000 нових робочих місць та сприяло значному притоку туристів до країни. Однак, наразі проєкт призупинено. 

«Минулого тижня ухвалили Закон щодо оподаткування виграшів. Схоже вже намагалися запровадити в інших країнах, але це не спрацювало. Тому, на сьогодні ми призупинили інвестування в такий курорт і чекаємо, поки щось вирішать із законом», – розповів Майкл Боттчер.

Фото: Укрінформ

Координатор зі зв'язків з країнами-членами Всесвітньої туристичної організації Бека Джакелі у межах панельної дискусії дав рекомендації для підтримки та розвитку туристичної сфери країни. Зокрема, він наголосив на необхідності надання фінансової допомоги приватному сектору не лише під час COVID-19, а й у період після пандемії. Це важливо для того, щоб забезпечити наявність робочих місць у туристичній промисловості України.

Представник ВТО переконаний, що для внутрішнього туризму важлива ефективна комунікація, безпосередня робота з клієнтами, збільшення внутрішньої мобільність, фокусування уваги на еко, гастрономічному та сільському туризмі. Також він загадав про цифрові паспорти вакцинації.

«Європейська комісія оголосила про необхідність цифрових паспортів вакцинації, що дасть змогу громадянам ЄС подорожувати країнами-членами Союзу та поза його межами. Зокрема, це дає унікальну можливість для України залучити громадян з високорозвинутих країн», – зауважив Джакелі.

Водночас, директор з розвитку в'їзного туризму туроператора «Join UP!» Сергій Кириченко наголосив про необхідність правильної промоції країни за кордоном.

«Просто об’єкт вже нікого не цікавить. Важливо, щоб на тому об’єкті відбувалась якась attractive activity, яка буде виступати для туриста якорем. Львів, наприклад, зробив багато фестивалів, які виступили магнітами для усіх українців і потім це стало поштовхом розвитку Львова як туристичного міста для іноземців», – підкреслив Кириченко.

Директор «Join UP!» запевнив, що зі свого боку туроператор планує розробити якісні тури, пакети та спільно з авіакомпаніями відкрити нові міжнародні авіарейси.