До новин

Магніт українського туризму: що обирають туристи у Карпатах цього літа

Карпатський регіон і цього літнього сезону залишається одним із основних туристичних магнітів країни, адже поєднує в собі відносну безпековість, мальовничі ландшафти, гори, культурні атракції та можливості для фізичного і ментального відновлення. Найбільш популярними серед туристів залишаються Буковель та довколишні села: Яблуниця, Вороненко, Бистриця, Климпуші. На Івано-Франківщині також не втрачають своїх позицій Яремче та Ворохта. На Львівщині туристи обирають бальнеологічні курорти — Трускавець і Східницю.

Фото: Сергій Зисько

До слова, привабливість українських Карпат минулоріч визнали й на міжнародному рівні. 2024 року село Урич, що на Львівщині, та селище Ворохта (Івано-Франківська область) включили до списку найкращих у межах міжнародного конкурсу «Best Tourism Villages». UN Tourism започаткувала цю глобальну ініціативу ще 2021 року. «Best Tourism Villages» — конкурс, що відзначає села з унікальними культурними та природними ресурсами, відповідальним ставленням до туризму та сталим розвитком.

«Урич та Ворохту відзначили за унікальну культурну спадщину, природну красу, розвиток туризму та впровадження принципів сталості. Цьогоріч Україна подала на конкурс ще три українські села: Синевирську Поляну, що на Закарпатті, відому озером Синевир та мальовничими маршрутами; Колочаву — також Закарпаття, яку називають “музеєм під відкритим небом” за наявність щонайменше десятка скарбниць історії; а також Криворівню, що на Івано-Франківщині, яку вважають культурною столицею Гуцульщини, місцем натхнення українських митців і письменників», — розповіла Голова Державного агентства розвитку туризму України Наталя Табака.

Високий попит на відпочинок у Карпатах насамперед спостерігаємо за даними «Укрзалізниці». Лише за два з половиною місяці літа Яремче відвідали 54 тисячі пасажирів. До Татарова-Буковелю потягом прибули 52,5 тисячі, до Ворохти — 39, до Трускавця — 37,5 тисячі мандрівників.

Чималу активність подорожей в «Укрзалізниці» спостерігають і до обласних центрів західної частини країни. Лише за період з червня по 13 серпня до Львова прибули 719 тисяч осіб, до Івано-Франківська — 135,5 тисячі, до Ужгорода — 85 тисяч, а до Мукачева — понад 82,5 тисячі. Втім, вкрай складно сегментувати пасажиропотік до великих міст на «туристичні» і «нетуристичні» подорожі.

Про стабільно високий інтерес до Карпат також свідчать фінансові показники. За сім місяців 2025 року регіон сплатив 76 мільйонів гривень туристичного збору. Стабільним лідером залишається Львівщина — понад 33 мільйони гривень, Івано-Франківщина — 27 мільйонів, Закарпатська область — понад 15 мільйонів, а Чернівецька — майже 3 мільйони гривень. При цьому найбільшими платниками серед громад залишаються Поляницька громада (Буковель та прилеглі села) — майже 19 мільйонів гривень та Яремчанська — понад 3 мільйони гривень. На Львівщині: Східниця — понад 3,5 мільйона гривень, Трускавець — близько 5 мільйонів гривень.

Карпатський регіон уже кілька років поспіль утримує позиції туристичного магніту. Це саме той напрям, який відповідає запиту українського туриста сьогодні: тиша, сон, мальовнича природа, фізичне і ментальне відновлення, пізнання культури та етносу. Такий запит стимулює розвиток туристичного продукту й пропозиції та, як наслідок, сприяє економічному зростанню громад.