Олеськів: туризм є одним з головних інструментів формування позитивного іміджу України
2 серпня 2021 року в межах Всеукраїнського Форуму «Україна 30. Імідж України» відбулася панель «Туризм як інструмент просування України у світі». До обговорення доєдналася також голова Державного агентства розвитку туризму України Мар’яна Олеськів.
У дискусії також брали участь: заступниця міністра культури та інформаційної політики України Лариса Петасюк, популяризатор України Євген Синельников, президентка Асоціації в’їзних туристичних операторів України Марія Юхновець, голова Асоціації чорнобильських туроператорів Ярослав Ємельяненко, радниця Міністра захисту довкілля з питань розвитку Зони відчуження Лала Тарапакіна, національна експертка з винного та гастрономічного туризму, президентка національної мережі «Дороги вина та смаку України» Олена Мотузенко.
На сьогодні питання іміджу України у світі піднімається на найвищому рівні. Спільними зусиллями Офісу Президента України, Державного агентства розвитку туризму України та профільних міністерств триває системна робота над популяризацією нашої країни на міжнародному ринку. Одну з провідних ролей у цьому питанні відіграє саме туризм. Для туризму важливо формувати насамперед бренд як більш широке поняття, складовою якого є імідж. Бренд в туризмі - це система асоціацій у свідомості “споживачів”, які базуються насамперед на візуальних, вербальних і ментальних проявах.
Так, заступниця міністра культури та інформаційної політики України Лариса Петасюк наголосила на тому, що туристичний бренд є складовою національного бренду.
«У 2020 році Президентом України туризм був визначений у пріоритеті. Останнім часом дуже багато в світі туристичних продуктів, які спонукають нас шукати нові способи приваблення туристів. І це перше завдання, яке стоїть перед Мінкультом, - використання ефективних методів, маркетингових технологій і безпосередньо брендінгу, як процесу формування і просування певного туристичного продукту», - зазначила Петасюк.
Вона підкреслила, що ефективна співпраця на рівні держави з туристичним бізнесом, з туристичними експертами дадуть Україні можливість розвитку туристичної країни, туристичної привабливості країни.
Як зауважила голова ДАРТ, у туризмі здебільшого використовується для брендингу країн, регіонів та міст. Певна різниця між цими рівнями існує, оскільки бренд міста у цьому випадку більш простий і має викликати лише декілька яскравих асоціацій. У випадку бренду країни - це безліч стратегічних елементів і точок дотику, щоб створити унікальний досвід, який запам’ятається у цільовій аудиторії на глибокому, емоційному рівні.
“Тут насправді потрібно розуміти, що ми маємо 2 напрямки роботи: імідж країни загалом та окремих міст. Саме формування маркетингової кампанії та комплексний підходу до її реалізації є для мене надзвичайно важливим у роботі ДАРТ. Ми не маємо поверхнево підходити до вирішення цього питання. Відзняти лише ролик чи лише взяти участь у виставці - не можна назвати маркетингом країни. Повноцінний маркетинг потребує значно більше зусиль, зокрема залучення широкого кола стейкхолдерів, створення промоційних матеріалів, таргетована реклама на цільові ринки, а також робота блогерів, які популяризують подорожі Україною своїми каналами”, - розповідає Мар’яна Олеськів.
Вона також зауважила, що важливим аспектів розробки маркетингової стратегії є робота з відгуки мандрівників, адже це саме те, що напряму створює позитивний імідж України й дає нам розуміння того чи повернеться до нас іноземний турист.
Наразі ДАРТ активно працює над розвитком потужної туристично-інформаційної мережі. Зокрема, вже найближчим часом в українських аеропортах планується відкриття туристично-інформаційних центрів, окрім того відбувся тендер на створення багатомовного туристичного порталу. Наразі розглядається можливість проведення спільних туристичних виставок для представлення України в тих країнах, які є пріоритетними у 2021-2022 роках.