19 лютого 2021 року Державне агентство розвитку туризму спільно з Державним агентством України з управління зоною відчуження та Міністерством захистку довкілля та природних ресурсів України презентували новий бренд Чорнобилю. Над його створенням працювала креативна агенція «Banda», яка також розробляла брендинг України та Євробачення.

За основу концепції взяли шестигранник поверхні реактора, з якого все й почалося. Щороку логотип буде змінюватися, зникатиме, що символізуватиме очищення Чорнобилю. Врешті-решт, за задумом творців, у 2064 році зображення повністю зникне, що означитиме остаточне виведення з експлуатації 1, 2 та 3 енергоблоків ЧС.

Поверхня радіатора на Чорнобильській атомній електростанції

Чорнобиль давно став туристичним магнітом, який притягує мандрівників з різних країн. Сьогодні його вже не можна назвати зоною відчуження, адже там вирує життя: відроджується природа, працюють люди. Тепер це радше зона розвитку й особливе місце в ньому посідає туризм.  

«Пригадую свої студентські часи, коли їздила за кордон: це були й країни Західної Європи, й Сполучені Штати Америки. На той період Україна асоціювалася з Чорнобилем й це було скоріше відштовхуючим елементом, що дуже сильно усіх лякало. Лише в останні роки зона відчуження стала туристичним магнітом, який почав притягувати до себе туристів» - коментує Голова Державного агентства розвитку туризму Мар’яна Олеськів.

Вона переконана, якщо іноземний турист приїде в Чорнобиль, то він безперечно відвідає й інші міста України. Саме тому одним із завдань ДАРТ на сьогодні є створення комплексного туристичного продукту на цій локації та трансформація його негативного іміджу в позитивний.  

«Туризм у Чорнобильській зоні особливий, мабуть, найскладніший вид туризму із існуючих, бо пов’язаний із дотриманням правил радіаційної небезпеки. Ми вже зараз маємо більше 20 маршрутів, по яких можна відвідати зону», - розповідає заступник Голови Державного агентства України з управління зоною відчуження Максим Шевчук.

Він запевняє, що кожен новий маршрут, який з’являється, абсолютно безпечний для потенційних відвідувачів, адже його ретельно перевіряють професіонали.

Наразі влада докладає усіх зусиль щоб відтворити територію, зокрема, торік затвердили новий маршрут пам’ятками єврейської архітектури. Також планується відкриття Чорнобильського музею радіаційної техніки. Активно працюють над покращенням рівня обслуговування та інфраструктури, над створенням якісних сервісів на маршрутах.

Сьогодні зона відчуження має нести не лише спогади про страшну катастрофу, яка розділила світ на «до» та «після». Вона має стати туристичним продуктом з місцями пам’яті та унікальною культурною спадщиною.

«Ми зможемо наповнити новими смислами Чорнобильську зону. Ми зможемо донести всім, що це те місце, куди варто з’їздити не з метою сфотографуватися, а задуматися над тим, який вплив людина може мати на планету», – переконаний перший заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Богдан Боруховський.

Саме тому з цією метою протягом останніх півтори роки «banda» за підтримки ДАРТ, ДАЗВ та профільних міністерств займалася створенням нового бренду Чорнобилю.

«Гадаю, спільними зусиллями нам вдалося зробити не лише сучасний, але сповнений глибокого змісту маркетинговий продукт, який зможе зацікавити мандрівників з усього світу», - підсумувала Мар’яна Олеськів.

 

Відтепер інформацію про Чорнобиль ви також можете знайти на офіційному сайті Chornobyl Today