До новин

Відбулася перша з серії конференція щодо розвитку ділового туризму у межа проєкту «Tourism ReView»

Туризм – та галузь, яка чи не найбільше постраждала у період карантину, спричиненого пандемією Covid-19. Обмеження пересування, закриття кордонів, культурних установ, робота закладів харчування лише на виніс, заборона на проведення масових заходів, зокрема й екскурсій. Усе це згубно вплинуло на туристичну галузь не лише в Україні, але й в усьому світі. Торік українських туризм зазнав збитків на близько 60 млрд грн. Водночас, ситуація, яка склалася, дала змогу зробити так би мовити restart: переглянути усі можливі варіанти та побачити нові напрямки для розвитку туризму. 

Усі представники туристичної індустрії опинилися в одному човні: потрібно було швидко знаходити вихід із ситуації, яка склалася та адаптуватися під нові реалії. Протягом 2020 року ДАРТ активно працювало спільно з представниками туристичного бізнесу для пошуку оптимальних варіантів розвитку галузі в умовах пандемії. Зокрема, вдалося домогтися зниження ставки ПДВ для закладів розміщення до 7% на постійній основі та продовження роботи організацій гірськолижного дозвілля, під час тотального локдауну взимку. Суттєвим кроком стали гранти інституційної підтримки, які надавались через Український культурний фонд для туристичних операторів та готелів.

Так, з метою висвітлення найважливіших питань, що стосуються туристичної галузі та задля пошуку оптимальних варіантів та шляхів їхнього вирішення ДАРТ започаткував серію онлайн-конференцій у межах Всеукраїнського проєкту «Tourism ReView». Захід, зокрема, сприятиме популяризації, розвитку та підтримки туризму в Україні. 14 квітня 2021 року відбулася перша з конференцій на тему «Розвиток ділового туризму та MICE завдяки внутрішнім подіям». 

Як зауважив радник Голови Державного агентства розвитку туризму Денис Швачко, MICE вже давно є важливим елементом туризму в багатьох країнах світу, зокрема й України. Вони забезпечують сталий розвиток галузі завдяки проведенню різних подій, заходів та збільшенню потоків відвідувачів. Тож, на сьогодні, за даними ЄБРР, ця індустрія є однією з найперспективніших для України.

Керівник управління туризму та промоції ВО КМР Київської міської державної адміністрації Марина Радова розповіла про пріоритетні цільові ринки, перспективи розвитку MICE та ділового туризму в Києві. Зокрема, вона виділила Прибалтійські, Скандинавські та європейські країни, країни Близького Сходу. Чиновниця також наголосила, що важливим для розвитку галузі є налагодження кооперації та спільна робота над маркетинговою політикою України у тих країнах, де наразі для українців лібералізований візовий режим. У 2021 році у межах розвитку convention-індустрії у Києві планується інвентаризація наявної бази готелів та конференц-залів, відновлення співпраці з ICCA та ESM, створення digital-платформи, участь у міжнародних заходах та воркшопах, крос-промоція серед міст-побратимів та візити іноземних лідерів думок.

Президент Асоціації ділового туризму України (BTA Ukraine) Вадим Грабарчук вважає, що наразі внутрішні заходи є найважливіший фактор розвитку ділового туризму в Україні. Він зауважив, що чимало підприємств приїжджають з різних областей та проводять свої заходи там, де є розвинута інфраструктура. У зв’язку з цим, протягом кількох років BTA Ukraine намагається сприяти тому, щоб можливості інфраструктури у містах використовувалися повною мірою та просувалася якнайефективніше. Зокрема, йдеться про Київ, Львів, Одесу та Харків, які є базою для розвитку MICE-індустрії в нашій країні. 

Водночас, заступник директора Департаменту міжнародного співробітництва Харківської Міської Ради Юлія Згурська переконана, що для розвитку ділового туризму недостатньо мати лише інфраструктуру: конференц-зали та готелі. Важливим елементом також є наявність цікавих локацій, які будуть відвідувати турист. Окрім того, вона наголосила, що необхідно вміти себе правильно продавати, як це роблять Київ та Львів. Саме над цим наразі працює Харків.  

«У нас туризм, зокрема, є складовою розвитку міжнародного співробітництва. Через дипломатичні представництва, які функціонують у Харкові (інститут почесних консулів, генеральні консульства, посольські дипломатичні місії тощо) ми розвиваємо і проводимо різні заходи. Ми розуміємо, що при закритих кордонах іноземці не можуть фізично добратися до українських міст, саме тому ми «використовуємо» іноземців, які вже знаходяться в Україні для того, щоб робити промоцію на майбутнє. Адже кому, як не своїм дипломатам, довіряють громадяни тих чи інших країн?”, - розповіла Згурська.

Грабарчук переконаний, що у випадку злагодженої співпраці бізнесу та влади Україна має всі шанси стати одним із осередків ділового туризму на міжнародному ринку: 

“Україна - цікава країна для всіх. Нас знають, у нас чудове географічне розташування й багато інших переваг. Інфраструктура наших міст готова до проведення великих заходів. Тому, я вважаю, що маркетинг та правильно використані гроші на просування країни (а саме основних міст) мають дуже велику перспективу”. 

У заході також взяли участь: Олена Шаповалова, голова Наглядової ради «Pan Ukraine», член правління громадської спілки «VISIT Ukraine»; Валентина Ракітіна, Керівник відділу екосистеми UNIT.City; Наталія Соболева, генеральний директор ТОВ «Арктур туроператор та ДМС», віце-президент Association of Incoming Tour Operators of Ukraine (AITOU); Андрій Павлів, директор ЛКП «Львівське конференц-бюро»; Ольга Сафіна, арт-директор PMHUB.